Nya tider

För ett år sen hade jag trott att det var ett skämt men i dag hände det. Maken och jag bråkade om vem som skulle klippa gräset. Inte om vem som skulle slippa utan om vem som skulle få minst en timme ostörd egentid med musik/prat i lurarna medan man hjärndött kör runt runt. Jag vann kan man ju säga =) Sonen sover nu medan maken kör de sista få metrarna utanför hans fönster. Ungen är konstig måste jag säga.

Den 7 juni rullade E för första gången ordentligt från rygg till mage. Farmodern var lycklig eftersom hon satt och tittade på honom just då och fick vara först med att se detta =)

Sonen har även fått sin första tand... och andra.
Fösta tanden kom den 25 juni när vi hade varit hos hans gammelfarmor och -farfar. Jag hade precis suttit och sagt att han inte höll på att få tänder och så en och en halv timme senare så bet han mig med den nya lille sylvasse. Nummer två kom i söndags och var inte riktigt lika sensationell som nummer ett. Men kinkigheten och magproblemen var desamma. Så nu kanske vi har lite koll i förtid nästa gång =)

E har även börjat få mer och mer mat nu. Vissa saker gillar han inte men de burkar som man måste värma som inte bara är frukt går bäst i alla fall. Smörgåsrån är favoriter och ätes med mycket omsorg. Han håller dem försiktigt med pinsettgrepp till att börja med. När de efter en stund är lite slemmiga så blir det mer hålla med knytnäven.

Så det var en liten uppdatering från oss. Ja jag vet att det är mycket E nu men vad hade ni ärligt förväntat er ;)

Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0