Beslut

Dagen har varit bra. Jag har fattat beslutet att avsluta amningen. Det är sorgligt att efter så många månader av kämpande sluta men eftersom det finns en chans att foglossningen försvinner i och med att jag får tillbaka mina hormonnirvåer på en mer normal nivå så tycker jag det är värt det. Jag orkar inte en sommar till utan att kunna göra någonting. Så nu blir det några jobbiga dagar/veckor beroende på hur lång tid det tar, om ni har några råd så tar jag tacksamt mot dem. Jag har talat med bvc också och fått råd men man kan aldrig få för mycket.


Kommentarer
Ellen

När jag skulle lägga ner amningen fick jag råd från BB att ha en stadig, bygellös bh (tänk sportbh) dygnet runt, hålla brösten varma (vetekudde, typ) och försiktigt, försiktigt massera ut överflödet i en varm dusch.

Lycka till! Kram.

Svar: Tack Ellen. Vi klarar oss än så länge bra. Jag behöver ju inte sluta klart av just nu som tur är, så när det blir knöligt så får bebisen hjälpa till att ta bort den. Vetekudde hade jag inte tänkt på utan har haft varm tröja men vetekudde är nog bra på natten när det är jobbit att sova =)
Elin Moberg

2013-05-14 @ 14:25:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0