Slut

Har vikat åt en man som nog skulle behöva ta en paus i livet. Han har haft två stroker på ett år och är nu sjukskriven efter senaste. I dag när jag var där så upptäckte jag vad som händer när en lärare som kör med mallslöjd samt inte har någon direkt undervisning och sågar allt till eleverna på bandsågen. Eleverna blir lata och ser slöjden som ett fritispass där tiden skall gå och läraren skall tillverka allt åt dem. Ingen hade hållit i en såg innan så jag hade en liten lektion om hur sågar funkar och vilken man använder till vilket. Sen har de inga planeringar heller och det håller helt enkelt inte. Jag är helt slut men jag tror de definitivt kommer vilja ha mig tillbaka snart eftersom han kanske inte kommer tillbaka och jag och textilläraren kom bra överrens och hon skulle ringa mig om hon ville vara ledig =)
Jag är i alla fall nöjd med min egen insatts.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0