Får jag lov

I helgen var vi hemma hos mina föräldrar, vi fick biljetter till Sibbamålarevyn i julklapp. Och i helgen var det så dax att äta en supé och uppträdande efteråt. Farmor och farfar var med samt morbror A med fru. En massa av mammas och pappas vänner var med också så vi fyllde upp ett helt bord. Nu var vi ju på revyn förra året också och har verkligen förälskat oss i denna väldigt småskaliga men hjärtliga ensemble =)
Själva historian var inte klockren som förra året men de hade tagit med favoriter i repris (de två gamla tanterna och Elvis). De hade även ett strippnummer som fick farmor att skratta och frusta av förtjusning (det var inte ens så snuskigt att det kläddes av till kalsingarna).
Efter Elvis tre sångnummer som final så var vi så glada i hatten att vi åkte hem och dansade i köket. D och jag tänkte att det var dax att öva brudvals så vi valsade, foxtrot, bugg och han med en liten hambo också. Mamma och D övade även de på att dansa brudvals eftersom det är mindre än sex månader kvar. Jag kan säga att vi somnade gott den kvällen och fick senarelägga åkturen hem för att vara säkra på promillen dagen efter.
På lördagen hade vi även rollbyte när D handlade upp sina julklappspengar på rean i stan. Jag bar kassarna och det var jag som satt utanför provrummen och väntade med en massa kläder i påsar och jackor osv. Det var jättemysigt och vi hade det trevligt.
På söndagen under hemfärden stannade vi även till och firade att vår vän D fyllde 30 i Ljungby. En enormt god smörgåstårta bjöds det på, jag tror att det är min nya bakismat =) (måste ha ett recept?) Tack för att vi fick komma och överraska =)
Så där var vår helg i korthet, jag hoppas att veckan blir lika kul =)


Kommentarer
Linda

Å både min och mannens vägnar säger jag att det var bara supertrevligt att ni kom på besök. Hoppas att vi ses snart igen

låter lovande att ni tränade bröllopsvalsen.

2010-01-26 @ 19:40:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0