Fika och ståbord

Var och fikade sedvanligt hos M i går kväll. Vi smakade två olika teer och jag fick en kaka som inte motsvarade mina förväntningar och en pajbit som översteg dem =) M är väldigt stolt över en nöt som hon utan att ha försökt lyckades få ut hel, jag har nu bildbevisen. Jag lyckades med få ut en hel men det gillades inte för jag hade intentionen att näcka nöten hel.

 

Bild på Ms fina nöt =)

 

M visade även en mycket fin adventskalender som hennes pyssliga syster har gjort, hon gör tydligen sådana varje år. Kanske inte just sån men man måste ju ge en stor eloge till kreativiteten att rulla in dryga tio meter presentpapper med fina bilder som sen skall dras ut en dag i taget framtill jul.

Jag har även varit hemma hos E och E och ätit middag, fikat och hängt en del. De är så det får bli när gravida kvinnor får husarrest. Jag har även haft ett litteraturseminarie i fredags som jag tyckte var bra. För första gången i utbildningen så mötte jag en examensuppsats. Synd det inte var tidigare då hade jag kanske inte haft så stora förväntningar på hur det skulle sett ut. Nu står jag (för min rygg gör ont) och skriver på en vfu-uppgift som är massiv, av typen planera en termin och en treårsplan med litteraturhänvisning och presentera i inspirationsmaterial, PP och en välformulerad text.

Men mitt nya arbetsbord (strykbrädan) gör det lättare i alla fall och jag få en massa gjort. Har gjort dispositionen och håller nu på med bakgrunden i kursplaner och annan litteratur om tematiskt arbete för det är så jag vill att det skall vara.

 

 

 



Kommentarer
maria

Smartigt! Strykbrädor är bra till mycket :)

2010-01-22 @ 14:20:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0