Dagens ungdom...

I dag var irritationens dag, eller inte bara men det brukar ju vara det som ligger kvar i minnet =/

Var ute på stan och efter en trevlig lunch skulle jag gå på toa. Bildar ensam kö utanför toaletten och står och väntar på vem det nu må vara där inne. Då svassar två 13-14 åringar in och rycker tag i toalettdörren. Jag säger att det faktiskt är kö här och då frågar en av dem näsvist, vad ska du göra om vi tränger oss då? (Observerar att jag låter som en gammal tant). Jag blir lite paff och som vanligt kommer alla bra svar efteråt men jag lyckades i alla fall få ur mig. Något om att det vore otrevligt… I stället för att orka stå kvar de tre minuter som den sittande toagästen tog på sig så gick jag och E därifrån. Nu i efterhand så funderar jag på att jag skulle ha sagt något som

–         Ja, om du har inkontinensproblem så är det inget jag skulle ha något mot,

Sen har även grannens ungar satt sina cyklar mitt i vägen på gården och med dem så verkar det bli fler och fler saker som att cigarettfimpar hamnar i vår trädgård och en massa kassar och skräp på gården. Samt att de slänger allt i soprummet, även lådor som läggs i hörnet och inte hämtas av sopbilen. Vi har ett sorteringsrum 20 meter bort som de tydligen inte har hört talas om. Grrr…



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0