Första rundan till rektorn...

Ringde upp läraren jag har och ska vikariera för, jag ville få lite svar på frågor om saker som eleverna hade frågat om förra gången. Då visade det sig att en mamma hade hört av sig och klagat på mig. Hennes dotter hade inte känt sig välkommen till lektionen för jag verkade inte tro henne när hon sa att hon hade varit hos sin kiropraktor. Nu undrar jag lite hur mycket man ska lita på eleverna när man är vikarie. Jag har av egen erfarenhet märkt att ljuga kommer lättare till elever när det är någon ny de har att göra med. Hur ska jag göra då, jag erkänner villigt att jag var lite misstänksam mot henne men inte att det var mer än jag är mot någon som kommer sent till lektionen. I fortsättningen ska jag säga ok, notera namnet och skälet till varför de är sena. Med ett stenansikte...


Kommentarer
G

Jag får höra dem konstigaste ursäkter men jag har slutat bry mig. Visst, på högskolenivå är det annorlunda, här behöver inte jag leka polisen.

Men idag sov en av mina studenter. Sov! Fattar du? Jag som verkligen gjorde föreläsningen rolig, intressant och engagerande och han sov.

2010-03-02 @ 20:40:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0