Trä och metall

Nu har jag haft mina första lektioner i trä och metallslöjd. Det gick jättebra och barnen var intresserade och taggade, ok kanske inte alla barnen men man får inte låta två slå ner på lyckan allt för mycket. Alla får göra namnskyltar för att jag ska se vad de kan och få lära dem lite grundläggande kunskaper om fiberriktning, sågar, spikar, skruvar och plugg. De får även dekorera med glödpenna, färg och paljetter =) Många hinner nog klart på två till tre lektioner men det ger mig precis så mycket tid som jag behöver för att göra lite exempel till deras nya uppgifter. En del är lite sura för att jag styr en del men av erfarenhet så vet jag att om de får välja själva så når de inte upp till kunskapskraven och det vill vi ju inte. Det finns många andra saker i själva uppgiften de får välja =) Annars hade jag nog haft tio olika båtar ihopspikade på 5 minuter och färg över hela salen. Men nu blir det inte så utan med varlig hand leder jag dem mot lämpliga uppgifter som utvecklar deras små sinnen... visst låter det fint =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0