Slöjdfunderingar

I dag har jag jobbat i trä- och metallslöjdsalen. Fick en massa hjälp av eleverna att organisera alla skruvar, muttrar och spikar. Har upptäckt att min företrädare hade en fetisch för olika filar. Har hittat ca 5 klassuppsättningar och jag börjar fundera på om det är så att man förbrukar denna vara med en faslig fart eller om han som sagt hade en fetisch.
Jag har även funnit en massa saker som jag inte vet vad de är så jag ska fotografera dem och se om inte någon annan har en aning.
Fick höra av en elev i dag att hon tyckte mycket bättre om textilslöjden nu för hon fick göra så mycket mer komplicerade saker nu mot innan. Deras gamla lärare lät dem tydligen inte göra annat än kuddar och gosedjur. Undrar om det var hennes val eller barnens? De är fortfarande ganska enkelspåriga. De gillar i alla fall att jag har ordning även om de som kanske är lite struliga tycker det är jobbigt att jag ställer krav på dem. Nästa år ska de i alla fall få läras sig en massa saker som de inte har lärt sig innan och även lära om en hel del =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0