Barnsjukdomar

Jupp, jag saknar barnsjukdomar eller snarare är det så att en av mina vaccinationer haft ett bäst föra datum och nu måste jag vaccineras igen mot röda hund. Efter det måste jag vänta en månad på behandling. Jag som hade tänkt vara klar med alla tester innan jul och att sen sätta igång direkt. Nu måste jag vänta till januari innan det är dax med behandling, inte för att jag är helt på det klara med vad de menar med behandling. Jag tror att det först, självklart beroende på vad testerna visar, blir en omgång med hormoner för att stimulera äggproduktionen. Om inte det funkar så finns det sen lite olika alternativ som är mer eller mindre komplicerade beroende på vilket problemet är.
Vårt möte med vården fortsatte i alla fall att vara bra och vi fick en så mysig sjuksköterska att tala med. Hon var lycklig över att få dra blod från D (det är inte ofta man får sticka en läkare =) och han fick även ett stort blåmärke på armen, medan han konstaterade att jag minsan inte fick mera än ett litet litet blåmärke som knappast syns. Orättvist tydligen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0