Vad är väl fyra månader

Fyra månader känns som en evighet just nu, i  alla fall för mig. D funderar över varför jag börjar gråta och det gör väl jag med till viss del.
I dag hade jag äntligen fått tid att ringa vaccinationsmottagningen och boka en tid för att bli vaccinerad mot röda hund. Glad i hågen så bad jag dem om en tid eftersom jag ville påböeja behandlingen, kände mig genast dum som inte hade en aning om att hur detta med vaccination funkar. Tydligen så får jag inte vara gravid (två veckors väntan eftersom jag precis haft ägglossning), sen får jag inte bli gravid på tre månader efter det eftersom det är farligt för fostret. Så kanske inte fyra månader men i alla fall tre och en halv.
Gråter några tårar till och skriver upp i min almanacka att jag ska ringa RMC i morgon och meddela dem att det inte går att påbörja behandling på ett tag och att de nog ska informera om detta antingen på hemsidan eller när de har första mötet. Det är jobbigt nog med förväntan och besvikelse varje månad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0