Svart eller vitt?

I går och i dag har jag målat lite dörrfoder och en knut. Det är sååå grymt tråkigt men det måste göras. D har trimmat gräset och så har vi efter en liten meltdown i möbelbutiken satt upp pinnarna för att markera var garaget ska stå. Vi har en livlig och något deprimerande diskussion om vår ekonomi (därav meltdownen) och funderar på detta med om det är ok att ha svart arbetskraft. Jag vill hitta en billig målare som kan tapetsera hela vårt hus och D vill inte betala svart. Han har argumentet att det är svartjobben som bidrar till att jag inte får högre lön, vi har sämre vägar och att sjukhuset inte har den utrustning de behöver. Jag skiter just nu i vilket eftersom jag inte har råd med min låga lön att vara solidarisk...  Hur skulle ni göra?
Det otroliga i kråksången är att vi faktiskt har kommit överrens om vilka tapeter vi ska ha i hela huset, och det efter bara två besök i tapebutiken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0