Kaka

Vi firade min födelsedag lite i förtid i går. Det var en mycket liten middag med en mycket god kaka efteråt. Så jag tänkte dela med mig av bild och recept =)

 

Receptet finns på Icas hemsida och heter Bästa kladdkakan. Jag gjorde den med en limetopping som var väldigt syrlig och gjorde att det söta i kakan ballanserades ut. Tips när man gör topingen är även att bara ha i lite limejuice i taget när man blandar tills rätt konsistens är uppnådd. Jag hade i allt på en gång och fick sen justera lite med extra florsocker och philadelphiaost. 

Den var lätt att göra och mycket god. Kladdig men utan att sjunka ihop som de ofta gör annars. Kommer defenitivt att göra den igen =)



Kommentarer
Linda

Den ser mycket god ut! Grattis på födelsedagen!

Svar: tackar, den var verkligen jättegod =)
Elin Moberg

2012-08-14 @ 08:15:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0