Barnslig lycka

på torsdagens rastvakt så hittade jag en liten kille sittande på lilla rinkens kant. Alla andra ettor och tvåor hade gått in men han satt där och dinglade med sina ben från kanten. Han hade fortfarande sina skridskor och hockeyhjälmen på sig. Jag tänkte att han kanske var ledsen och gick fram och frågade honom om något hade hänt. Han tittade upp och såg så lycklig ut.
- Jag har åkt skridskor!
- Ja, det kan jag se. Men är det inte dax att gå in nu?
- Jo, de andra har gått in.
- Men ska inte du gå in?
- Jo, jag tänkte det men jag kan inte få av mina skridskor. Läraren gjorde en dubbelknut.
Ungen ser fortfarande jätteglad ut. Jag hjälper honom av med sin hjälm och sätter mig ner och hjälper honom av med skidskorna och på med skorna. Under tiden berättar han glatt att detta är andra gången i sitt liv som han har åkt skridskor och första gången var dagen innan. Han är tydligen jätteduktig och det kan jag med bli om jag bara över.
Han springer in och jag står kvar och fånler. Ungar är så härliga ibland (sätt in smiley som är så stor att den inte finns).
På torsdagens rastvakt så hittade jag en liten kille sittande på lilla rinkens kant. Alla andra ettor och tvåor hade gått in men han satt där och dinglade med sina ben från kanten. Han hade fortfarande sina skridskor och hockeyhjälmen på sig. Jag tänkte att han kanske var ledsen och gick fram och frågade honom om något hade hänt. Han tittade upp och såg så lycklig ut.
- Jag har åkt skridskor!
- Ja, det kan jag se. Men är det inte dax att gå in nu?
- Jo, de andra har gått in.
- Men ska inte du gå in?
- Jo, jag tänkte det men jag kan inte få av mina skridskor. Läraren gjorde en dubbelknut.
Ungen ser fortfarande jätteglad ut. Jag hjälper honom av med sin hjälm och sätter mig ner och hjälper honom av med skidskorna och på med skorna. Under tiden berättar han glatt att detta är andra gången i sitt liv som han har åkt skridskor och första gången var dagen innan. Han är tydligen jätteduktig och det kan jag med bli, berättar han, om jag bara övar mig.
Han springer in och jag står kvar och fånler. Ungar är så härliga ibland (sätt in smiley som är så stor att den inte finns).


Kommentarer
maria

Jag vet, barn är bara bäst! :)

(Och ibland värst, men bara ibland.)

2012-02-22 @ 16:27:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0