Värmen

I dag är jag inte så överhettad som i förrgår. Kanske för att jag har utvägen att sätta mig i bilen och bege mig till stranden om jag skulle vilja. I dag har jag i alla fall bakat bullar och chokladbröd. Inte någon syssla man ska ta sig för när det är varmt men jag var sugen och så tänkte jag ge vår goa granne lite för att han har klippt vår gräsmatta. Jag gjorde halva i går kväll och höll på att krevera så han var snäll nog och gjorde resten i dag. D körde med trimmern runt häckplantorna så nu kan man se alla igen.
 
Sen var vi och badade vid en alldeles underbar liten sjö som påminde om hemma fast lite större badplats men barrskogen runt och den lugna platsen var underbar att se och njuta av. 
Vi har inventerat bina igen och nu har vi nästan två täckta ramar med arbetsbin så de förökar sig bra =) De har samlat på sig lite honung med så vi kanske kan få lite honung i slutet på sommaren. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0