Svordomar och lycka

För en och en halv vecka sen så stod jag på parkeringen utanför sjukhuset och svor åt en kvinna jag talade med i telefonen. Hon jobbar på kommunens bygglovskontor och hade precis talat om för mig att vi var tvugna att ha bygglov för vårt garagebygge. Garaget skulle ha börjat byggas i måndags förra veckan och hade det inte varit för att vår kvalitetsansvarige tyckte det var lite konstigt så hade garaget också börjat byggas. Men nu stod jag alltså på parkeringen, och svor åt situationen, jag var mycket tydlig med att inte svära åt kvinnan. Jag hoppas att hon uppfattade det så med. 
Det visade sig att när jag skickade in vår ansökan i våres så hade mannen som tog emot den valt att inte diarieföra detta eller dokumnetera detta någonstans utan han nöjde sig med att ringa mig och meddela att eftersom vi var på landet så behövde vi bara undeskrifter av grannen om att vi fick bygga garaget så nära tomtgränsen. Jag fråga uttryckligen om det kunde bli något problem i framtiden och då sa han att jag bara skulle referera till honom så skulle det lösa sig. 
Så det gjorde jag. Jag refererade till mannen i fråga och kvinnan meddelade vänligt men bestämt att han hade gått i pension och att jag var tvungen att söka om. Så det gjorde vi. Hon meddelade att det kunde ta upp till fyra veckor men om grannarna var snabba med att skriva under så skulle det går lite snabbare. Så jag skrev alla papper, fixade nya ritningar och ordnade med underskrifter samt lämnade in ansökan personligen till kommunens reception. 
I dag kom bygglovet, klart och godkänt. En och en halv vecka tog det =) Så nu ska här byggas =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0