Amning och enkäter

I dag fick vi äntligen enkäten med frågor kring förlossningen och kontakten med mödravården. Vi startade med att prisa personalen och deras underbara arbete under vår vistelse och sen risade vi att datorn som man skulle registrera sin e-mailadress i inte funkade och att det därför tog två månader drygt innan vi kunde svara på enkäten.
Vi gav en stor känga eftersom det bara var på mammans frågor som man kunde ge frisvar på slutet och pappan/partnern fick svara på tre frågor om hur hen kände det under mvc-besök, förlossning och bb-vistelsen. Så vi var inte så nöjda med enkäten. De hade även en fråga som vi inte riktigt kunde svara på för begreppet var nytt för oss och inte definierat "Var ni nöjda med bb-mottagningen?" Vad fasen är bb-mottagningen? Det skrev vi också i frisvaren.

Jag passade på att klaga på sjuksköterskan som kläckte ur sig att brösten var tomma efter 10 minuters amning och att det inte var någon idé att fortsätta längre. Nu två veckor senare så har jag ännu mindre mjölk och mitt barn äter mer ersättning. =(
Men jag har i dag lyckats amma utan amningsnapp flera gånger. Yey!!! Inte så att jag slänger amningsnapparna än men det kändes som en liten seger under detta amningskrig.


Kommentarer
Lolitha

Ni fick iaf en enkät! :) Vi fick aldrig någon efter att Alva föddes..

2013-02-24 @ 16:18:38
En mamma

Det sägs att amningsnapparna kan vara bra när barnet får tänder (om det bits) så spara dem ett tag.

Svar: Det ska jag definitivt :-)
Elin Moberg

2013-02-25 @ 15:17:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0