Dåligt samvete...

Dag tre hemma själv med E. Dagarna går bra men ibland får jag så dåligt samvete, i går låg han och skrek och jag kunde inte förstå varför eftersom han hade fått mat och ny blöja. Till slut så lyfte jag upp honom (hade försökt söva i sängen) och då visade det sig att han hade kissat i blöjan och det hade läckt så han var blöt och kall om benet. Tala om dåligt samvete. I dag skulle jag duscha när han hade somnat efter morgonmatningen, han brukar gny till ibland när magen kniper men när jag kommer ur duschen vrålar han och jag kollar till honom. Då har han kräkts största spyan i sängen och den har runnit ner på sidan av hans ansikte och in i örat. Så nu vet i fåglarna om jag vill lämna honom själv så igen. Men det måste man ju, så är det någon som har tips på dilemmat?


Kommentarer
Ellen

Lite tips:

Lägg honom i vagnen och rulla in honom i badrummet.
Sätt honom i babysitter/babygym i badrummet.
Eller be att en kompis kommer över så att du har barnvakt.
Eller duscha på kvällen/morgonen när D är hemma.

2013-01-09 @ 19:19:10
Lolitha

Sånt händer Elin! Jag tycker att Ellen har gett jättebra tips! Jag la Alva i babysittern när jag skulle duscha och så fick hon vara med i badrummet. Funkade jättebra.

Och det kommer att hända fler gånger att blöjan läcker och att du inte märker av det på en gång. Det händer, inget att ha dåligt samvete för.
Det kommer att gå bra Elin! :)

KRAM

2013-01-09 @ 20:24:37
maria

Men vad bra att han sa till så tydligt! :) Hellre vrålande än en bebis som fryser i tysthet...
Och om du vill, om det skulle kännas bättre, kan jag bjuda på en topp-tre-lista över "mamma-tabbar" jag själv gjort (och Emma verkar ha klarat sig hyggligt bra ändå ;) )

Svar: Ja snälla hör av dig om dem =) dina pepp-sms är mycket bra =)
Elin Moberg

2013-01-09 @ 22:42:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0