Håller tummarna

Operationen i torsdags funkade, jag var tvungen att stanna över natten för jag var ganska groggy, hade ont och blodtrycket var lite lågt. E klarade sig bra på bröstmjölken jag hade pumpat och lite ersättning som vi var tvungna att lägga till eftersom jag stannade en extra natt. Nu har jag spenderat fem dagar mest i sängen, har vågat mig på att sitta några få gånger men jag är inte säker förrän till helgen och kanske inte ska ropa hej förrän om en och en halv vecka när 14 dagar har gått.
Det är konstigt hur närstan förlamande rädslan kan göra en. Det gör nästan ont i kroppen för att jag inte är mera än en matmaskin just nu. Vill vara mamma men det får vänta på grund av rädslan. Jag är mycket lyckligt lottad att min mamma är här och tar hand om E på dagarna, D tar lyft och byten på natten och jag matar dygnet runt.
Orkar inte så mycket besök just nu men jag hoppas att mina drömmar om barnvagnspromenader, fikor och andra föräldraledighetsrelaterade trevligheter ska uppfyllas.


Kommentarer
Anonym

Heja dig Elin!!
Jag hoppas att det ska gå fort med tillfrisknandet så att du kan få promenera med barnvagnen och göra allt annat man kan göra som föräldraledig!!! Kram på er

2013-01-21 @ 21:16:42
eM

Håller tummarna för att det blir bättre snart! Kram eM

2013-01-23 @ 20:01:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0