Sängfunderingar

Hoppas att läkaren ska ringa i dag så jag kan fråga om läkningsprocessen och om sjukskrivning. Förstår inte hur jag ska orka vara själv med E när jag knappt orkar vara själv. Har inga muskler kvar och kan inte införskaffa några på en vecka. Läkningen verkar ju gå bra men jag vill tala med någon som vet. Det svider en del och svulnaden har gått ner så jag hoppas det betyder att allt går bra. 
 
Mamma (mormor) är ute och går med E i vagnen varje dag. I dag somnade sonen så fort hon la honom i vagnen. Detta bådar gott inför framtiden =) Pappa (morfar) kommer hit om några timmar också så i helgen är det fyra famnar för sonen att vandra mellan. 


Kommentarer
G.

När du fortfarande mår så dåligt så behöver du vara sjukskriven lite till så att D. kan vara föräldrarledig istället. (Låter som allvetande Prussiluskan)
Det är viktigt att du har stöd så länge du behöver och inte tar på dig hela föräldrarledighetsansvar för tidigt. Har sett och hört många historier om mammor som "bet ihop" och körde på men sedan råkade ut för depression (jag hade den i ca 7-8 månader efter förlossningen) och liknande
Det är lätt att allt fokus hamnar på barnet men det är viktigt att du mår bra eftersom du ska vara där hela tiden för honom i många år och därför måste må bra själv på kort och lång sikt.

Svar: Tack G. Jag ska ringa och jaga läkarna igen i morgon.
Elin Moberg

2013-01-27 @ 10:24:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0